Edukację czterolatków w naszym przedszkolu opieramy na programie „Odkrywam siebie” autorstwa Jolanty Faliszewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej, opartym na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Ogólnym celem edukacji przedszkolnej według autorek jest wspomaganie rozwoju dziecka poprzez świadome podejmowanie zorganizowanych działań edukacyjnych, przyczyniających się do aktywnego nabywania przez nie doświadczeń, a także przyzwalanie dziecku na rozwój zgodnie z jego indywidualnym programem (tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji itp.) oraz wyzwalanie w nim postawy twórczej, zdolnej do specyficznego spostrzegania, interpretowania i przekształcania otaczającej rzeczywistości.
W edukacji pięcio- i sześciolatków stosujemy program „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” autorstwa Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej, który jest dostosowany do podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz odpowiada zaleceniom zawartym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej. W założeniach programowych główny nacisk położony został na aktywność dziecięcą w różnych jej obszarach: społecznym, językowym, poznawczym, artystycznym, ruchowym i zdrowotnym, co skorelowane zostało z obszarami edukacyjnymi zaproponowanymi przez MEN w podstawie programowej.